”Det våra kunder berättar för mig driver produktutvecklingen på Workify”

I sin roll på Workify ansvarar han för kundsupport, utveckling av befintliga kunder och merförsäljning. Han pratar med i snitt 10 kunder varje dag. Syftet är att lära känna dem och deras företag på djupet och förstå vilka behov och utmaningar de har. Den input han får, ligger sedan till grund för Workifys produktutveckling. Möt Christian Eriksson, kundutvecklare på Workify i Hudiksvall.

I sin roll på Workify ansvarar han för kundsupport, utveckling av befintliga kunder och merförsäljning. Han pratar med i snitt 10 kunder varje dag. Syftet är att lära känna dem och deras företag på djupet och förstå vilka behov och utmaningar de har. Den input han får, ligger sedan till grund för Workifys produktutveckling. Möt Christian Eriksson, kundutvecklare på Workify i Hudiksvall.

 

Christians uppgift är att ta hand om och utveckla företagets befintliga kunder. Förutom telefonsamtal med kunderna svarar han på mail och frågor som kommer in via företagets chatt.

 

- Vi vill vara den leverantör på marknaden som känner våra kunder bäst, och därmed också utvecklar och erbjuder den bästa produkten utifrån deras behov och önskemål. För att kunna vara den aktören, gäller det att vi har en kontinuerlig och ärlig dialog med våra kunder. Det är där jag kommer in, säger Christian.

 

Antalet supportärenden som kommer in till företaget är väldigt få. Det innebär att Christian kan ägna större delen av sin arbetstid åt kundutveckling. Under en dag på jobbet brukar han hinna prata med i snitt 10 kunder. Christian ställer frågor om hur det går för åkeriet, eventuella utmaningar de brottas med samt hur de ser på företagets utveckling framåt. Han frågar också kunden har några frågor om systemet, om de saknar några funktioner och om de har tips på förbättringar.

 

- Jag brukar även passa på att presentera nya moduler och uppdaterade funktioner i systemet. Har de tid kör jag en demo och visar hur det fungerar i praktiken. Om allt fungerar bra och vi inte kommer överens om något annat, ringer jag igen efter ca 5-6 månader. Det märks att kunderna uppskattar att jag kontaktar dem regelbundet och verkligen lyssnar på vad de har att säga, säger Christian.

 

Workifys produktutveckling baseras till stor del på de behov och önskemål kunderna har. Förutom det tar produktutvecklarna hänsyn till trender i omvärlden och utvecklingen i branschen för att hamna så rätt som möjligt.

 

- Det kunderna berättar för mig, dokumenterar jag och tar vidare till produktledningen. Är funktionen efterfrågad av många kunder är chansen stor att den kommer med i utvecklingsplanen. Jag är noga med att återkoppla till kunderna så de vet hur deras idé tas om hand. Vi är väldigt noga med att Workify inte ska bli för stort och komplext. En av de främsta fördelarna med systemet är enkelheten och den tummar vi inte på. Systemet ska innehålla de funktioner kunderna behöver och använder. Inget mer, säger Christian.

 

Christian trivs utmärkt i rollen som kundutvecklare. Den kontinuerliga kontakten med kunderna och den uppskattning han får varje gång han hör av sig är bidragande faktorer till det. Dessutom trivs han med gänget på Workify. De har roligt ihop och hjälps åt.

 

- Vi är ett ungt företag som utvecklar en ny produkt specifikt för åkeribranschen. Syftet är att kunderna, med hjälp av Workify, ska kunna öka sin produktivitet, effektivitet och lönsamhet och på så sätt bli långsiktigt framgångsrika. Det är otroligt roligt att få vara med på den här resan och jobba med en produkt som vi vet gör skillnad för våra kunder på riktigt, säger Christian.

 

Fler nyheter

23 september 2023

Succé för Workifydagen!

22 december 2022

Andreas Lie - ny senior systemutvecklare på Workify

17 oktober 2017

Vad sägs om 30 timmar mindre administration i veckan?

18 oktober 2018

Nu lanserar vi Workify – appen för enkelt och effektivt driftstöd!

18 december 2018

Workify – appen för effektivare och enklare driftstöd

18 december 2018

Erbjudande December

18 december 2018

Nyheter i senaste releasen av Workify

19 mars 2019

Nu kan du koppla Workify till Fortnox

19 maj 2019

Träffa oss på BraBärighet19

19 november 2019

Produktutveckling och nya lanseringar

20 januari 2020

Kombinationen av goda ting

20 februari 2020

Efterlysning!

20 mars 2020

Produktförbättringar

20 juni 2020

Glad midsommar

20 november 2020

Digital leveranssedel - ny funktion i Workify

21 januari 2021

”Med Workify missar vi aldrig att fakturera ett jobb, dessutom har vi snabbat upp faktureringen betydligt”

21 april 2021

Workify integrerar med Fortnox, Visma och Björn Lundén

21 april 2021

Välkommen Markus - Ny säljare på Workify

21 juni 2021

Nu lanserar vi Workify 2.0

21 augusti 2021

Workify växer - är du den vi söker?

21 september 2021

Nu har 100 åkerier valt Workify

21 november 2021

Nu förstärker vi säljteamet - välkommen Hans

22 juni 2022

Dani Kazazic - Ny säljansvarig på Workify

22 augusti 2022

Workify växer - vi söker Systemutvecklare

22 september 2022

”Det våra kunder berättar för mig driver produktutvecklingen på Workify”

22 september 2022

WORKIFY EN AV FINALISTERNA TILL ÅRETS SaaS-NYKOMLING

23 september 2023

Välkommen Carola - ny säljare på Workify

24 mars 2024

Vi gör dig redo för BEAst Supply 4.0

24 april 2024

Pierre Högdahl - ny systemutvecklare på Workify

24 juli 2024

Nu finns stöd för BEAst i Workify

Frida Finnström marknadschef Workify

24 juni 2024

Frida Finnström - ny marknadschef på Workify

24 augusti 2024

Nu börjar Workifys resa från start-up till scale-up