I sin roll på Workify ansvarar han för kundsupport, utveckling av befintliga kunder och merförsäljning. Han pratar med i snitt 10 kunder varje dag. Syftet är att lära känna dem och deras företag på djupet och förstå vilka behov och utmaningar de har. Den input han får, ligger sedan till grund för Workifys produktutveckling. Möt Christian Eriksson, kundutvecklare på Workify i Hudiksvall.
I sin roll på Workify ansvarar han för kundsupport, utveckling av befintliga kunder och merförsäljning. Han pratar med i snitt 10 kunder varje dag. Syftet är att lära känna dem och deras företag på djupet och förstå vilka behov och utmaningar de har. Den input han får, ligger sedan till grund för Workifys produktutveckling. Möt Christian Eriksson, kundutvecklare på Workify i Hudiksvall.
Christians uppgift är att ta hand om och utveckla företagets befintliga kunder. Förutom telefonsamtal med kunderna svarar han på mail och frågor som kommer in via företagets chatt.
- Vi vill vara den leverantör på marknaden som känner våra kunder bäst, och därmed också utvecklar och erbjuder den bästa produkten utifrån deras behov och önskemål. För att kunna vara den aktören, gäller det att vi har en kontinuerlig och ärlig dialog med våra kunder. Det är där jag kommer in, säger Christian.
Antalet supportärenden som kommer in till företaget är väldigt få. Det innebär att Christian kan ägna större delen av sin arbetstid åt kundutveckling. Under en dag på jobbet brukar han hinna prata med i snitt 10 kunder. Christian ställer frågor om hur det går för åkeriet, eventuella utmaningar de brottas med samt hur de ser på företagets utveckling framåt. Han frågar också kunden har några frågor om systemet, om de saknar några funktioner och om de har tips på förbättringar.
- Jag brukar även passa på att presentera nya moduler och uppdaterade funktioner i systemet. Har de tid kör jag en demo och visar hur det fungerar i praktiken. Om allt fungerar bra och vi inte kommer överens om något annat, ringer jag igen efter ca 5-6 månader. Det märks att kunderna uppskattar att jag kontaktar dem regelbundet och verkligen lyssnar på vad de har att säga, säger Christian.
Workifys produktutveckling baseras till stor del på de behov och önskemål kunderna har. Förutom det tar produktutvecklarna hänsyn till trender i omvärlden och utvecklingen i branschen för att hamna så rätt som möjligt.
- Det kunderna berättar för mig, dokumenterar jag och tar vidare till produktledningen. Är funktionen efterfrågad av många kunder är chansen stor att den kommer med i utvecklingsplanen. Jag är noga med att återkoppla till kunderna så de vet hur deras idé tas om hand. Vi är väldigt noga med att Workify inte ska bli för stort och komplext. En av de främsta fördelarna med systemet är enkelheten och den tummar vi inte på. Systemet ska innehålla de funktioner kunderna behöver och använder. Inget mer, säger Christian.
Christian trivs utmärkt i rollen som kundutvecklare. Den kontinuerliga kontakten med kunderna och den uppskattning han får varje gång han hör av sig är bidragande faktorer till det. Dessutom trivs han med gänget på Workify. De har roligt ihop och hjälps åt.
- Vi är ett ungt företag som utvecklar en ny produkt specifikt för åkeribranschen. Syftet är att kunderna, med hjälp av Workify, ska kunna öka sin produktivitet, effektivitet och lönsamhet och på så sätt bli långsiktigt framgångsrika. Det är otroligt roligt att få vara med på den här resan och jobba med en produkt som vi vet gör skillnad för våra kunder på riktigt, säger Christian.
23 september 2023
22 december 2022
17 oktober 2017
18 oktober 2018
18 december 2018
18 december 2018
18 december 2018
19 mars 2019
19 maj 2019
19 november 2019
20 januari 2020
20 februari 2020
20 mars 2020
20 juni 2020
20 november 2020
21 januari 2021
21 april 2021
21 april 2021
21 juni 2021
21 augusti 2021
21 september 2021
21 november 2021
22 juni 2022
22 augusti 2022
22 september 2022
22 september 2022
23 september 2023
24 mars 2024
24 april 2024
24 juli 2024
24 juni 2024
24 augusti 2024