”Med Workify missar vi aldrig att fakturera ett jobb, dessutom har vi snabbat upp faktureringen betydligt”

DK Lyft & Transport i Bro nordväst om Stockholm har snart använt Workify i drygt tre år. Sedan dess har mycket hunnit hända. De har utökat fordonsflottan med ytterligare en lastbil och tagit in en lejåkare på heltid. Dessutom har de anställt en transportledare och en ekonomiansvarig till kontoret. För ägaren Kalle Eriksson har Workify inneburit bättre överblick över alla jobb och pengar snabbare på kontot. Men kanske viktigast av allt – att han har tid att köra kranbil igen.

Det är en glad Kalle som svarar i telefonen när vi ringer. Han sitter i sin kranbil, på väg ut till kund.

- Jag sitter nästan aldrig inne på kontoret längre, jag är ute och kör hela dagarna. Det är så mycket roligare och det jag trivs bäst med att göra, säger Kalle.

Annat var det för tre år sedan. Innan DK Lyft & Transport började använda Workify skötte Kalle i stort sett allt själv. Han körde kranbil motsvarande heltid, tog emot kundorder via telefon och ringde ut order till sina nio förare. Kvällar och helger gick åt till administration. Han var på vippen att lägga av. Idag ser det annorlunda ut.

Företaget har anställt Sabina som transportledare och Jenny som ansvarar för ekonomin. All transportledning och administration sker numera inhouse, vilket snabbat upp processen betydligt. Totalt har företaget sju egna lastbilar, en inhyrd lejåkare på heltid, en hjullastare och en larvkran. Om det behövs kan även Sabine rycka in och köra lastbil. Sedan starten har de kört drygt 6500 ordrar i systemet.

- Bara ordern är lagd i Workify har jag koll på jobbet och vet att det blir fakturerat, säger Kalle. Tidigare när vi jobbade manuellt kunde det ta flera veckor innan vi fakturerade och då hände det rätt ofta att vi missade att ta betalt för vissa jobb. Det kunde bero på borttappade körsedlar eller tillkommande jobb ute hos kund som vi glömt att skriva upp. Det handlar om åtskilliga tusenlappar i missade intäkter. Det slipper vi nu, vilket är väldigt skönt!

Kalle har löpande kontakt med Workify. Är det något han inte tycker fungerar bra, hör han av sig direkt. Han tycker att supporten från Workify är bra och att de är lyhörda för hans önskemål och behov.

En funktion Kalle är väldigt nöjd med i Workify är Digital Leveranssedel. Det betyder att kunden kan få återkoppling inom ett par minuter efter slutfört arbete. Funktionen är både uppskattad av kunderna och underlättar arbetet för DK Lyft & Transport.

- I och med att signering kan göras digitalt slipper våra förare springa runt och leta en person som kan signera leveransen på plats. Vi kan dessutom skicka fakturan så snart vi fått signaturen, vilket oftast innebär samma dag som transporten är utförd. Det är bra för kunden och det är bra för oss eftersom vi får betalt snabbare, berättar Kalle.

Fler nyheter

13 augusti 2024

Nu börjar Workifys resa från start-up till scale-up

05 juli 2024

Nu finns stöd för BEAst i Workify

Frida Finnström marknadschef Workify

30 juni 2024

Frida Finnström - ny marknadschef på Workify

18 april 2024

Pierre Högdahl - ny systemutvecklare på Workify

21 mars 2024

Vi gör dig redo för BEAst Supply 4.0

30 september 2023

Succé för Workifydagen!

18 september 2023

Välkommen Carola - ny säljare på Workify

09 december 2022

Andreas Lie - ny senior systemutvecklare på Workify

23 september 2022

WORKIFY EN AV FINALISTERNA TILL ÅRETS SaaS-NYKOMLING

08 september 2022

”Det våra kunder berättar för mig driver produktutvecklingen på Workify”

11 augusti 2022

Workify växer - vi söker Systemutvecklare

03 juni 2022

Dani Kazazic - Ny säljansvarig på Workify

12 november 2021

Nu förstärker vi säljteamet - välkommen Hans

10 september 2021

Nu har 100 åkerier valt Workify

30 augusti 2021

Workify växer - är du den vi söker?

16 juni 2021

Nu lanserar vi Workify 2.0

23 april 2021

Välkommen Markus - Ny säljare på Workify

22 april 2021

Workify integrerar med Fortnox, Visma och Björn Lundén

04 januari 2021

”Med Workify missar vi aldrig att fakturera ett jobb, dessutom har vi snabbat upp faktureringen betydligt”

16 november 2020

Digital leveranssedel - ny funktion i Workify

18 juni 2020

Glad midsommar

29 mars 2020

Produktförbättringar

09 februari 2020

Efterlysning!

20 januari 2020

Kombinationen av goda ting

29 november 2019

Produktutveckling och nya lanseringar

10 maj 2019

Träffa oss på BraBärighet19

20 mars 2019

Nu kan du koppla Workify till Fortnox

20 december 2018

Nyheter i senaste releasen av Workify

10 december 2018

Erbjudande December

04 december 2018

Workify – appen för effektivare och enklare driftstöd

09 oktober 2018

Nu lanserar vi Workify – appen för enkelt och effektivt driftstöd!

10 oktober 2017

Vad sägs om 30 timmar mindre administration i veckan?