Mattias Sjökvist Åkeri AB i Alunda är ett av de företag som testade Workify först. Redan efter några veckors användning kunde de se positiva resultat i form av stora tidsbesparingar och betydligt mindre manuellt arbete. Från början var det bara företagets VD och en av kranförarna som testade appen. Sedan oktober 2018 är Mattias Sjökvist Åkeri kund och Workify används av samtliga i företaget.
En timme att komma igång
Mattias Sjökvist har varit kund hos Hiab i flera år och har deltagit i deras produktutvecklingsarbete tidigare. När han fick frågan att vara med och testa deras nya app Workify för effektivare transporthantering tvekade han aldrig.
- Jag drivs av förändring och att testa nya saker så att tacka ja till detta var självklart för mig. Att få möjlighet att påverka funktioner och innehåll i en ny produkt eller tjänst som mitt eget företag dessutom har stor nytta av är fantastiskt, säger Mattias.
När Mattias bestämt sig för att vara med kom en säljare från Workify till Alunda och hjälpte till med introduktion och installation på plats. Till en början var det bara Mattias och en av hans kranförare som installerade appen.
- Systemet gick snabbt och enkelt att installera. Vi kunde föra över kundregister och artiklar direkt från vårt bokförings- och faktureringsprogram Fortnox in i Workify vilket var väldigt smidigt. Totalt tog det kanske en timme att komma igång, berättar Mattias. Appen i mobilen var även den väldigt enkel att förstå och använda, även för de hos oss som inte är så bekväma med ny teknik. Idag använder alla förare Workify och tycker att det fungerar väldigt bra.
Allt samlat på ett ställe
Tidigare använde åkeriet en delad digital kalender som samtliga kunde komma åt via sina telefoner. Det funkade relativt bra, men problemet var att inte all information om jobben fanns tillgänglig där. Det krävdes ändå mycket manuellt arbete för att få ihop helheten och kunna fakturera. Det manuella arbetet var en stor tidstjuv och en ständig källa till osäkerhet ”Har jag kommit ihåg allt?”.
- Jag ägnade mycket tid åt att jaga in manuellt ifyllda körsedlar och fakturaunderlag säger Mattias. Sen fick jag fylla i dessa manuellt i faktureringssystemet för att kunna fakturera. Idag slipper jag det. All information som både jag och förarna behöver finns i appen, hela kedjan från kundorder till fakturering. Appen ger mig kontroll över alla jobb och ett lugn i kroppen då jag vet att allt blir rätt.
Den stora tidsbesparingen, minskat manuellt arbete och att ha allt samlat på ett ställe är de främsta fördelarna med Workify enligt Mattias.
- Jag har bara gott att säga om Workify och kan varmt rekommendera den till andra åkerier som vill spara tid och bli en proffsigare leverantör, säger Mattias.
Vi berättar gärna mer om Workify och på vilket sätt systemet skulle kunna underlätta för er. Välj något av nedanstående alternativ så hör vi av oss!